Консультація для асистентів вихователів на тему: «ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЕЛИКОЇ МОТОРИКИ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР, ВПРАВ, СПОРТИВНОГО ОБЛАДНАННЯ» (Підготувала: інструктор з фізкультури Красько К.П.)

Консультація для асистентів вихователів на тему: «ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЕЛИКОЇ МОТОРИКИ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР, ВПРАВ, СПОРТИВНОГО ОБЛАДНАННЯ» (Підготувала: інструктор з фізкультури Красько К.П.)

ЯК ТРЕНУВАТИ ВЕЛИКУ МОТОРИКУ З ДИТИНОЮ?

Всебічний розвиток людини — це не тільки безперервне розширення знань і умінь, а й освіта та розвиток фізичної підготовки. Вправи на велику моторику є невід’ємною частиною рухового розвитку дитини. Завдяки рухам дитина отримує досвід, набуває навичок, які згодом будуть використані в її подальшому житті.

Основними цілями вправ великої моторики є:

  • розвиток загальної рухливості дитини
  • розвиток умінь керувати власними рухами

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ЧУТТЄВОГО СПРИЙНЯТТЯ

  • знайомство з руками: стиснути кулак, розтиснути руку, потерти руку об руку тощо;
  • вправи для рук: піднімання, опускання, чергування, одночасно
  • вправи для відчуття власних ніг: торкання стопою землі, удари п’ятою, пальцями, з’єднання стоп, плескання стопами, ходьба на п’ятах, ходьба на носках, ходьба на зовнішній, внутрішній стороні стопи;
  • відчуття вашої голови: доторкніться до маківки, бокової частини голови, вух, очей, носа, чола, щік, рота, язика, підборіддя;
  • пізнання та відчуття спини та сідниць: лежачи на спині, кружляючи на спині, рухи вперед, назад на спині;
  • розпізнавання та обмацування живота: лежачи на животі, ворушитися на животі, обертатися колом на животі, рухатися вперед і назад на животі;
  • грати перед дзеркалом: спостерігати за формою свого тіла, торкатися, рухати вказаною частиною тіла;
  • вправи, спрямовані на пізнання теплових відчуттів - гра з водою;
  • вправи на розпізнавання різних структур поверхні;
  • вправи на розвиток смаку і нюху: пробувати різні смаки та ідентифікувати їх (солодкий, гіркий, солоний, кислий), асоціація смаку з малюнком або реквізитом (наприклад, кислий смак - лимон), розпізнавання різних запахів (наприклад, часник, лимон, м'ята, ваніль, квіти, ефірні олії, аромати тістечок).

торкання ліктів, наприклад, колін, підлоги;

ВПРАВИ, ЩО РОЗВИВАЮТЬ ОРІЄНТУВАННЯ В ПРОСТОРІ

  • гра перед дзеркалом: показувати і називати частини тіла;
  • розпізнавання частин тіла в повсякденних ситуаціях, наприклад, потиснути руку, привітатися сьогодні ліктями, колінами тощо;
  • рухові вправи з використанням прийменників (на, під, позаду, поруч тощо): кладемо руки на голову, плечі, витягуємо руки перед собою, кладемо руки одну за одну, кидання м’яча/мішків і називання напрямку: вгору, вниз, спереду, ззаду, вбік
  • музично-рухливі ігри з визначенням напрямків, наприклад «Сороконіжка», «Пінгвін» тощо;
  • хованки/напрямок - дитина повинна знайти захований предмет - шукає, керуючись командами: «два кроки вперед, один крок вправо, тепер вперед ... і т.д.»

ВПРАВИ НА ЗНЯТТЯ НАПРУГИ З М'ЯЗІВ РУК І ПЕРЕДПЛІЧ

  • різноманітні махи, підйоми, опускання рук, малі/великі кола в різних напрямках;
  • веселощі зі стрічками: малювання в повітрі/на площині, плавні, вільні рухи у формі хвиль, кіл, вісімок тощо;
  • малювання будь-якого/конкретного простору великих поверхонь фарбами, олівцями, вугіллям тощо.

ВПРАВИ НА РІВНОВАГУ

  • ходьба з високими колінами (хода лелеки, йдемо по високій траві);
  • ходьба по наміченій лінії на підлозі;
  • ходьба по пішохідному містку, лавці за допомогою поводиря і без допомоги з предметом і без нього;
  • стрибки обома ногами;
  • стоячи на одній нозі "лелека".

ВПРАВИ НА КООРДИНАЦІЮ ВСЬОГО ТІЛА

  • сидіння зі схрещеними ногами та прямою спинкою;
  • стоячи біля стіни спиною до неї;
  • пряма хода з мішком на голові;
  • подолання смуг перешкод, облаштованих різноманітним обладнанням та приладдям (ходьба, біг, вільно та на час);
  • бігові ігри - біг до цілі, біг з опорами, слаломний біг, галоп у різних напрямках (праворуч, ліворуч, вперед, назад, по лінії кола, ухилення);
  • стрибки на обох і на одній нозі;
  • біг до мети з виконанням різноманітних дій (наприклад, перекладати щось, пересувати на ложці – веслі) тощо;
  • гра з м'ячем: підстрибування, кидання, ловіння, підкидання, удари ногами, перекочування;
  • нахили, повороти в різних положеннях (сидячи, стоячи) і в різних напрямках (вперед, назад, вправо, вліво) з використанням різних предметів, наприклад м'ячів, мішків, блоків;
  • веселі ігри в кімнаті, наприклад: метання мішків у ціль (однією рукою, двома руками, над головою, вниз, над головою), закочування м'ячів у ворота або визначену ціль, кидки м'яча один одному (кидки однією рукою, кидки двома руками, ловля однією рукою, двома руками), кидок м’яча в кошик, обруч тримає дорослий;
  • веселі ігри в вулиці, наприклад: бадмінтон, футбол.
Copyrights ©2024: ДНЗ №4 "Сонечко"